Ouderteam

Wat ?

Welkom op de eigen stek van het ouderteam hier op de website van de Onze-Lieve-Vrouw-Presentatie. Hier kan je het reilen en zeilen van ons ouderteam volgen. Het ouderteam, dat is: ontmoeten, ondersteunen, informeren, communiceren, meedenken, adviseren en overleggen.
Met andere woorden we zijn bezige bijen die zich op vrijwillige basis enthousiast inzetten voor alle kinderen van onze school.
Het ouderteam organiseert regelmatig activiteiten waar ouders elkaar kunnen ontmoeten. We verdelen de pannenkoeken op Lichtmis, we zorgen voor de bar en enkele kraampjes op het schoolfeest, en af en toe proberen we ook eens iets nieuws uit zoals een filmontbijt of een speelgoedmarkt. We organiseren ook elk jaar een koekjes/peren/paaseitjesverkoop om zo geld in te zamelen dat integraal bestemd is voor de kinderen. In het verleden werd dit geld onder andere al geïnvesteerd in smartboards, aankleding van de speelplaatsen, spelmateriaal voor de kinderen,...
Deze activiteiten vragen heel wat voorbereiding en organisatie en dus komen we geregeld bij elkaar op de school of thuis bij één van de leden. Een 5-tal keer per schooljaar hebben we een algemene vergadering. De directeur is altijd aanwezig op deze bijeenkomsten en ook een delegatie van de leerkrachten. Een ideaal moment dus om informatie uit te wisselen, suggesties te doen en als het moet ook een puntje van kritiek naar voor te brengen.
Daarnaast komen er in functie van de activiteiten ook soms nog werkgroepjes bijeen (vb. ter voorbereiding van het schoolfeest). Alles is vrijblijvend, niemand is verplicht om aan alles deel te nemen en er worden geen slechten punten uitgedeeld als je eens een vergadering of activiteit mist.
We willen ons gewoon actief inzetten om het leven op de school nog aangenamer te maken voor onze kinderen. We werken samen met de leerkrachten en de directeur en streven naar een grotere betrokkenheid van ouders op de school door een aanspreekpunt en doorgeefluik te zijn.

Wat niet?

Het ouderteam is niet hetzelfde als de schoolraad. Een aantal leden van het ouderteam zetelen wel in deze schoolraad. Op die manier kunnen we als ouderteam wel advies geven over zaken die van belang zijn voor ouders zoals bijvoorbeeld de algemene organisatie en werking van de school, het opstellen van het schoolreglement,… Om lid te worden van de schoolraad moet je verkozen worden. Om lid te worden van het ouderteam niet.

Wil je graag lid worden?

Mama's, papa's, oma's, opa's,... Iedereen is van harte welkom!
Stuur een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of spreek één van de leden of de leerkrachten aan. We nodigen je dan meteen uit voor de eerstvolgende vergadering of activiteit. Wens je de vergaderingen niet bij te wonen, maar kom je wel graag helpen bij activiteiten? Dat kan! Via onze facebookpagina kan je volgen wanneer we nog extra bezige bijen nodig hebben. Voor elke activiteit geven we ook een briefje mee met de kinderen, waarop je kan lezen waarvoor we nog hulp kunnen gebruiken.

Heb je een idee voor onze werking? Een opmerking of suggestie voor de school?
Stuur ons gerust een mailtje en we bespreken jouw opmerking of voorstel.
We hopen jullie alvast te ontmoeten op één van onze vergaderingen of activiteiten!

Vele groetjes,
Het ouderteam