Middagactiviteiten

We zetten graag in op de talenten van onze leerlingen. Daarom bieden we tijdens de middagpauze verschillende activiteiten aan.

DANS

Elke week danst juf Yutta samen met de kinderen de pannen van het dak op de OLVP! Zowel de kinderen van de lagere school als de kleuterschool komen aan de beurt. De leerlingen krijgen een dans aangeleerd op muziek die aansluit bij hun leefwereld.

KOOR MELODIA

Vanaf het tweede leerjaar kunnen de leerlingen aansluiten bij het koor. Onder leiding van juf Jolien verzamelen zij elke dinsdag om samen te repeteren. Hun repertoire bestaat uit vrolijke canons, mooie luisterliedjes,... en breidt nog elk jaar uit. Er wordt ook gewerkt aan een goede houding tijdens het zingen en een juiste zangtechniek. Tijdens de schoolvieringen kunnen we altijd op hen rekenen voor de muzikale ondersteuning. Een plezier om naar te kijken en te luisteren!

MIDDAGSPORT

Elke donderdag nemen meester Dries en meester Pieter een groep leerlingen mee naar de turnzaal voor een extra sportactiviteit. Dit gebeurt aan de hand van een schema waarbij er elke week een andere graad of een ander leerjaar aan bod komt. In het begin van de week worden de leerlingen op de hoogte gebracht en kunnen ze kiezen of ze die week willen deelnemen.
Enkele sporten/activiteiten die aan bod komen, zijn: spelen met de parachute, ringstick, tussen vier vuren, hockey, tafeltennis, honkbal,... Met deze ruime waaier aan sporten proberen we alle leerlingen van de school te bereiken en aan te moedigen om meer te bewegen.